khao yai national park, ruïnes en de erawanwatervallen

14 november 2014 - Kanchanaburi, Thailand

Lieve allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie lieve, leuke en grappige reacties op ons vorige verslag!

Onze volgende trip was naar het Khao Yai national park. We hadden via het hotel een privé chauffeur en gids die ons meenam door het oerwoud! Daar kijk je je ogen uit!; apen, spinnen (iel), schorpioen, groene slang, leguaan, herten en een python. Leo was heel stoer en durfde een schorpioen vast te houden. Na de spannende jungle tocht zijn we naar een waterval gegaan, dit was heel indrukwekkend en super mooi! De volgende dag is er een rustdag ingelast, dit om even bij te komen van het jungle avontuur, lekker nikse en genoten van het toch wel aangenamen tempratuurtje:p.

De volgende bestemming  was Ayutthaya,  dit hebben we met de minivan service (klein busje) gedaan. Dit is erg populair hier en je ziet deze busjes ook overal rijden, het is te vergelijken met de connexion bij ons alleen dan vooral lange ritjes. Na ongeveer twee uur stuiteren over hobbelige wegen kwamen we aan in de oude hoofdstad van Thailand die bekend staat om zijn oude tempel ruïnes. Op de fiets zijn we langs een aantal ruïnes gegaan. We vonden vooral de laatste mooi, van de andere ruïnes was zowat alleen de fundering nog over en viel dus niet zo veel te zien. In de avond waren wij te vinden in de witte mannenstraat;p, zo noemt de lokale bevolking het omdat er alleen toeristen/backpackers zitten. Hier waren een aantal kroegjes/barretjes en hebben we Engels voetbal gekeken. Verder is Leo nog voor 3,50eu naar de kapper gegaan en ziet hij er weer gelikt uit:) Na twee dagen hebben we genoeg oudheden gezien en zijn we vertrokken naar Kanchanburi.

Vanaf Kanchanaburi zijn we met de lokale bus naar de Erawanwatervallen gegaan! Hier heb je zeven watervallen op verschillende hoogtes (de hoogste op 1,5 km). Eerst anderhalf uur naar boven gelopen...pfoe dat was een hele klimtocht. De Phu Pha Erwan waterval was het hoogste en in onze ogen ook de mooiste, echt een sprookjesachtig paradijs! Glinsterend licht blauw water wat af en toe nog meer kleur krijgt door de zonnen stralen die door de dichtbegroeide jungle schijnen:):). Er zwommen ook visjes die hard aan je tenen gingen knagen als je te dicht in de buurt kwam, Luus kon hier al moeilijk aan wennen, dus ik heb het niet eens geprobeerd haha.

In Kanchanaburi zijn er nog een aantal bezienswaardigheden, zo heb je hier floating restaurants. Dit zijn eigenlijk gewoon een soort open woonboten met een klein bootje ervoor (met een veelste grote motor erin) waar je op kan eten en tegelijkertijd wordt rond gevaren. Dit hebben we overigens niet gedaan maar ziet er wel erg leuk uit. Daarnaast zijn we naar de river kwai bridge geweest, die bekend staat om zijn geschiedenis, omdat er in de tweedewereldoorlog mensen van over de hele wereld gesneuveld zijn bij de aanleg van deze brug. De brug is een toeristische attractie en het is leuk om te zien dat de treinrails nog steeds gebruikt wordt.

Onze volgende bestemmning is hua hin, we houden jullie op de hoogte!

Liefs Leo en Lucinda

1. Tanja:
    Hoi Luus en Leo....
    Wat een geweldig avontuur...klinkt allemaal als uit een reisgids...Wat geweldig om zo mee tekunnen genieten....Heel veel plezier bij al jullie komende belevenissen!!!!! XxTan, Jeroen en Vinc
  2. Tanja:
    15 november 2014
    Waar zijn de foto's bij het verhaal???? Xx
  3. Annet:
    Hoi Luus en Leo,
    Wat heerlijk om zo mee te mogen genieten van jullie reis!
    Hier regent het al een behoorlijke tijd,èn vandaag komt Sinterklaas in het land,in Gouda mèt zn zwarte Pieten,haha.
    Wel sneu voor al die kindertjes om zo in de regen te moeten wachten op dit fantastiese spannende gebeuren.
    Geniet lkkr samen van AL het prachtige om jullie heen en tot hrs.
    liefs, Annet
  4. Astrid:
    15 november 2014
    Wat een leuk verslag,ik keek er al een paar dagen naar uit.hoewel ik al heel veel van jullie hoor is dit toch erg leuk om te lezen,je beleeft het helemaal mee op deze manier.dikke kus voor jullie,liefs je moeder
  5. Sylvia & Stephan:
    15 november 2014
    Leuk om te lezen en dat jullie al zoveel moois gezien hebben en nog gaan zien. xxx de Buufie's
  6. Isabelle en Stephan:
    15 november 2014
    Wat een leuke verhalen! Zo te zien hebben jullie het helemaal naar jullie zin! Blijf genieten! Liefs van nummer 1
  7. Mark:
    16 november 2014
    Party peepz! Heerlijk om dit te lezen! Dit is precies hoe het werkt daar en hoe het leven is! Lekkere foto s ook! Enjoy! Kusjes
  8. Marije:
    16 november 2014
    Wat zijn jullie aan het genieten zeg!! Leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Liefs, Gert Marije Sophie en Job
  9. Tanja:
    17 november 2014
    He halloooo...toch geweldige foto's bij jullie verhaal...joepieeee
  10. Bert en Ada:
    22 november 2014
    Hoi Lucinda en Leo, zo te zien en te lezen hebben jullie het prima naar je zin daar in de Oost. We blijven jullie volgen.