Zuid-Thailand/Maleisië

15 februari 2015 - Tanah Rata, Maleisië

Lieve allemaal,

Hier weer een verslag vanuit het verre Azië. De volgende bestemming in onze agenda was Koh Phangan. Jullie zullen onderhand wel gek worden van al die rare namen haha, 1 troost, wij ook;p. Op dit eiland, dat in de Golf van Thailand ligt, was de Full Moon Party. We zijn hier een aantal dagen voordat de party was heen gegaan. Dit omdat op internet stond dat het rond de dag van de party erg druk word op het eiland en hierdoor de prijzen omhoog schieten. Ook hadden we online al een kamer geboekt zodat we die alvast hadden.

De dagen voor het feest weer een scootertje gehuurd en lekker het eiland verkend. Waterval gezien, strandjes gecheckt, lekker door de bergen scheuren, helemaal ons ding en volgens ons ook de beste manier om een eiland te verkennen.

Na 2 nachtjes slapen was het dan eindelijk zover. Overdag goede bodem gelegd om er s avonds lekker tegenaan te gaan. We hadden de taxi van 21:00 uur genomen dus we waren er lekker vroeg. Voordat je daadwerkelijk op het strand komt met de muziek en de vuurshows moet je eerst langs een aantal tentjes waar je jezelf kan laten beschilderen met lichtgevende verf en super veel kraampjes waar je voor 6 eu een hele emmer met cola/wiskey kan kopen. Wij hebben er 1 gekocht maar na 2 slokken weggegooid omdat het echt heel vies was:p. We hebben het daarna maar bij bier gehouden. Het strand was vol met mensen die bij de verschillende opgezetten podias lekker aan het feesten waren. De sfeer was heel relaxt en waar je in Nederland bij een feest dranghekken en beveiliging nodig hebt is dat hier totaal het omgekeerde. Geen regels, niks moet alles mag, gewoon feesten!:):)

Na een dag detoxing hebben we een boot/bus ticket geboekt naar Maleisië. Deze rit heeft uiteindelijk (met wachten erbij) 28 uur geduurd pffff. Eerst een nachtboot, waar je met 60 man op kleine matrassen op de vloer moet liggen, vervolgens een minivan rit waar we 2 keer moesten overstappen en tot slot weer een boot trip naar het eilandje Langkawi (Maleisië). Wij hadden dit graag anders gedaan en nog een aantal anderen eilandjes in Zuid-Thailand willen bezoeken maar ons visum verliep 6 feb. Een goede reden om nog een keer terug te komen;p.

Eenmaal aangekomen in Langkawi konden we gelijk merken dat we weer ergens anders waren. Veel Arabische, Chinese en Indische invloeden. Dit uit zich vooral door verschillende eet kraampjes, moskeeën en tempels.Op Langkawi zijn heel veel producten belasting vrij, je kan hier dus goedkope chocolade, kleding en niet geheel onbelangrijk, goedkoop drank halen;p. Op dit eiland heb je een aantal mooie national parks, watervallen en stranden. Deze hebben we bezocht en zijn na 4 dagen weer vertrokken naar het buur eiland Panang.

Panang is wel een eiland, maar het ligt zo dicht bij het vaste land dat er een lange brug loopt vanaf het eiland naar het vaste land. Dit eiland staat bekend om zijn "street food". Wij hebben er noodles gegeten, maar vonden dit niet heel bijzonder. Het blijft wel heel apart om langs de kant van de weg te eten terwijl er auto's, brommers en fietsers voorbij crossen. Het eten bij zulk soort tentjes is altijd spot goedkoop (€1,40 voor een fruit shake en een bord noodles haha) en daarom is het ook altijd erg druk met lokale mensen, wat erg leuk is.

Onze volgende besteming is Tanah Rata beter bekend als de Cameron Highlands. Dit is een bergachtig gebied midden in Maleisië en hier schijnen veel thee plantages te zijn. Wij zijn benieuwd:)

Xxx van ons

1. Monique:
    15 februari 2015
    Klinkt weer super. Alleen was die nachtboot en rit denk wel afzien! En nog ruim 2 uurtjes en dan ben je een kwartje Leo! Fijne verjaardag met hopelijk lekkere drank ;-) Nog veel apen gezien op Langkawi? Have Fun!!! Xx
  2. Ome Jaap en Tante Gerry:
    15 februari 2015
    Wat hebben jullie al veel gezien en beleefd zeg (super)
    Leuk dat we via deze reisverhalen alles ook mee kunnen beleven.
    Leo van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
  3. Miel&Jacqueline:
    15 februari 2015
    Hoi Leo, van harte en een fijne dag! Wist niet eens dat je nog op reis bent. Geniet er maar van, dit heb je alvast in the pocket! Leuk om dit samen te doen. Hartelijke groet!
  4. Annet:
    Hoi Luus en Leo
    Wat een super verhalen weer zeg, we beleven het helemaal mee!
    Leo, wat leuk om zo'n mijlpaal (25jaar) in zo'n aparte wereld te vieren!
    Ben net trug van werken, was een gezellig feestje.
    Have fun saampies.
    Liefs.Annet
  5. Isabelle en Stephan:
    15 februari 2015
    Wow, wat een mooi verslag met fantastische foto's! Leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hadden in Thailand! Geniet nog maar van de laatste 2 maanden! Twee derde zit er alweer op... Happy Leo-Day morgen! Alvst van harte gefeliciteerd jullie allebei! Liefs van ons
  6. Willy:
    15 februari 2015
    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag Leo!!
    Apart om het zo ver van huis te vieren, geniet nog van alles, groetjes Leen & Willy
  7. Astrid:
    16 februari 2015
    Leo van harte gefeliciteerd met je verjaardag,een fijne dag samen met je vriendinnetje.wat heb ik weer genoten van het reisverslag,wat een belevenissen ,zo met zijn alle op de boot daar krijg je als je dat ziet spontaan het een beetje benauwd van.leuk al die eettentjes langs de weg.mooie foto s hoor .lieverds nog heel veel plezier in Maleisië .dikke kus van ons allemaal
  8. Jan en Dicky:
    16 februari 2015
    Leo van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Leuk om jullie verhalen te lezen!
    Hartelijke Groeten!
  9. Oom jan en tante stein:
    16 februari 2015
    leo van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    nog een fijne tijd samen.
    groetjes
  10. Jacqueline en de meiden:
    18 februari 2015
    wat een avontuur zeg, heel bijzonder allemaal. geniet er nog fijn van samen.
    We missen je wel hoor Luus.
  11. Marv en tam:
    21 februari 2015
    Heeeeey luus en leo wat een avontuur joh:)
    Jullie hebben het zo te lezen goed naar jullie zin!! Super hoor lekker genieten!! Kus van ons