Maleisië/Singapore

5 maart 2015 - Singapore, Singapore

Hallo familie en vrienden,

Hier weer een verslag vanuit het verre Azië. Zoals gezegt is onze volgende stop de Cameron Highlands. Tijdens een trip hebben we verschillende dingen in de omgeving gezien. Als eerst vonden we beiden de theeplantages erg indrukwekkend. Het is een heel proces om van de theeplanten uiteindelijk thee te maken. Maar het is een geweldig gezicht om al die theeplanten in de vallei te zien. Verder hebben we een korte trekking gedaan door het mossy forrest, dit is een oerwoud dat helemaal begroeid is met mos. En als laatst zijn we naar een strawberry farm gegaan om een aantal aardbeien te snoepen;).

De dag daarna was het Leo zijn 25e verjaardag! We hebben een scooter gehuurd om via de slingerende wegen de Cameron Higlands verder te verkennen en zijn gestopt bij de theeplantage om daar een heerlijk taartje te eten:)

Na 4 dagen Cameron Highlands zijn we vertrokken naar het eiland Pangkor. Daar aangekomen bleek het erg moeilijk te zijn om een slaapplaats te vinden, omdat het bijna Chinees nieuwjaar was. Dit betekend dat heel veel mensen vrij zijn en hun vakantie komen vieren op dit eiland. Gelukkig konden we 2 dagen in een "normaal" huisje slapen, maar moesten we de andere 2 dagen in een hout hutje slapen met alleen 2 matrassen;). Uiteindelijk hebben we niet veel gemerkt van het Chinese nieuwjaar. Het was wel druk met mensen, een beetje vuurwerk gezien, maar de meeste vieren het thuis met familie.

Pangkor is een klein eiland en kan je binnen 1 uur met de scooter rondrijden. Op gegeven moment zijn we bij een uitkijktoren gestopt. Lucinda moest nodig plassen en is even de bosjes ingelopen. Waarschijnlijk heeft ze dit gedaan in het terretorium van een aap. Want daarna kwam de aap uit de bosjes naar ons in de uitkijktoren. Hij was heel aggresief, liet zijn scherpe tanden zien, blokkeerde de weg en kwam wel heel erg dichtbij. Beide wisten we niet zo goed wat we moesten doen, want we wilde niet door deze aap gebeten worden. Lucinda had beneden al een dopje gepakt en aan Leo gegeven. Leo gooide het dopje naar de aap waardoor hij even schrok en we zijn toen heel hard naar beneden weggerend en snel op de scooter gesprongen. De terroraap liep nog een heel stuk achter ons aan, maar gelukkig zijn we heelhuids weggekomen.

De volgende bestemming was de hoofdstad Kuala Lumpur en hier hebben we de Petronas Twin Towers bezocht. Vanaf deze torens heb je prachtig uitzicht over de hele stad. Verder zijn de Maleisische mensen helemaal gek van shoppingmals. Je ziet ze door heel Maleisië, maar in de hoofdstad zie je ze op elke hoek. De winkels bestaan vooral uit dure merken (Prada, Gucci, Calvin klein), maar in 1 shoppingmal hebben ze zelfs een pretpark gebouwd.

Na Kuala Lumpur zijn we naar het kleine, schattige plaatsje Melaka gegaan. De omgeving hebben we met de fiets verkent. In dit plaatsje zie je een aantal Nederlandse invloede terug vanuit de VOC tijd, zoals het stadshuys dat ze daar hebben gebouwd.

Daarna wilde we graag naar de oostkant van Maleisië. Dit kon helaas nog niet eerder vanwege de Monsoon, dan regent en stormt het zo hard dat veel dingen gesloten zijn. Maar begin maart eindigt de monsoon, dus 28 februari zijn we naar de oost kant van Maleisie gegaan naar het eiland Tioman. Na 12 uur reizen, maar vooral wachten zijn we aangekomen op dit expeditie Robinson eiland. Op het eiland hebben we heerlijk gerelaxt en een snorkeltrip gedaan. De snorkeltrip was echt geweldig! Het leek wel of we in een aquarium zwommen met al die gekleurde vissen en koraal. Het was vooral zo gaaf omdat we 2 zeeschildpadden zijn tegengekomen en vervolgens ook nog 3 reef haaien en een pijlstaart rog! Helaas hebben we geen foto's kunnen maken van deze sprookjesachtige onderwaterwereld.

Op dit moment zijn we in Singapore. Het is een heel ontwikkelt met grote gebouwen, schoon, maar vooral duur land. Vrijdag 6 maart vliegen we vanaf Singapore naar onze volgende bestemming: " Down under"... ja ja we gaan ook nog naar een ander continent! 3 weken lang gaan we rondrijden in een hippiecamper van Sydney naar Adelaide. We hebben er veel zin in!

Heel veel liefs,

Leo en Lucinda

1. Astrid:
    5 maart 2015
    Wat is het weer genieten om het reisverslag te lezen,en lekker veel foto erbij gedaan.wat een schattig hutje van hout ziet er heel leuk uit,en de foto van leo bij de twee torens erg leuk genomen.nou lieverds veel plezier in australie.dikke kus van je moeder
  2. Sylvia & Stephan:
    Hé Lieverds,
    Leuk om te lezen dat je jullie zoveel mooie dingen doen en meemaken en de foto's zien er indrukwekkend uit. Veel plezier verder met jullie trip en tot snel xxx
  3. Willy:
    5 maart 2015
    OEIII, wat een eng verhaal met die aap!!
    Lopen voor je leven, veel plezier in Australie
    Hartelijke groeten van het hele CDR Team!!