Australië

27 maart 2015 - Adelaide, Australië

Hallo lieve allemaal:),

Het is alweer even geleden dat wij een verslag geschreven hebben en jullie zullen dus wel erg benieuwd zijn naar onze nieuwe avonturen;p.

Vanaf Singapore zijn we naar Sydney gevlogen. Dit was een vlucht van ongeveer 8 uur en is erg snel gegaan. We hadden er allebei erg veel zin in en waren ook wel een beetje zenuwachtig voor dit nieuwe avontuur. We hadden online een camper gehuurd en waren erg benieuwd wat voor auto we zouden krijgen, we hadden natuurlijk wel plaatjes gezien maar in het echt is het vaak toch allemaal net iets anders. Eenmaal aangekomen bij het verhuur bedrijf werden we goed en snel geholpen door een mevrouw die met ons nog even het papier werk door heeft genomen.

Het grote moment was daar, we liepen langs een aantal busjes richting een hele grote bus waar ze voor stopte en zei: dit is jullie camper:) haha. We moesten beide erg ons best doen om niet te lachen want online hadden we een heel klein lief hippie busje gezien op het plaatje. Deze bus was totaal anders. Er zat een koelkast, wc, douche, 3 pits gasfornuis, tv, kachel en magnatron in, was 7 meter lang en 3,2 meter hoog. We waren helemaal blij, toch was het tegelijkertijd wel erg spannend voor Leo om in deze "vrachtwagen" te rijden en dan ook nog aan de linkerkant. Sydney is ook gewoon een grote drukke stad dus er was geen tijd om even aan het gevaarte te wennen. Gelukkig is alles goed gegaan en zijn we eerst naar een supermarkt gereden en boodschappen voor de eerste paar dagen gehaald. Nadat we dit gedaan hadden wisten we eigenlijk allebei niet zo goed hoe het verder moest. We stonden in een woonwijk, met een vrachtwagen vol met eten, en nu??. Luus heeft toen even bij een tankstation gevraagd of er ergens een camping in de buurt was en die was gelukkig erg dichtbij. Vooraf hadden we wel al wat dingen gelezen over gratis campings maar dat was deze totaal niet, 45 dollar per nacht:(. We hebben dit toch maar gedaan omdat het al donker werd en we verder ook geen idee hadden waar we heen moesten.

De volgende dag zijn we goed geholpen door een Belgische mevrouw die ons heeft vertelt hoe we het best naar de Harbour bridge en het Opera house (het bekende punten gebouw in Sydney) konden gaan. Dit was met de trein en ze raadde ons af om met onze "vrachtwagen" te gaan. Daar zijn we een dag naartoe geweest en het was erg mooi. Hierdoor waren we pas laat weer terug op de camping en zijn daarom nog een nacht gebleven.

Op het vliegveld hadden we een simkaart gekocht voor eventuele noodgevallen en om naar het verhuur bedrijf te bellen in geval van pech. Eerst twijfelde we om dit te doen maar uiteindelijk zijn we super blij dat we dit gedaan hebben, je kon namelijk ook voor 1,5gb op internet. We hebben een App gedownload waar we heel eenvoudig allerlei "free campings/rest areas" konden vinden + de navigatie aan konden zetten naar het desbetreffende adres. Wat moeten we toch zonder onze gadgets;p

De volgende dag hebben we wat research gedaan op internet en zijn naar de Blue Mountains vertrokken. Dit is een National Park waar je veel wildlife, watervallen en natuur kan zien. Onze navigatie aangezet en daar gingen we hoor, richting een free camping in het park die we hadden opgezocht met de App. Toen we eenmaal een beetje uit de drukte van de stad kwamen wisten we gelijk waarom we zo graag naar Australië wilde:) eenzame wegen, uitgestrekte vlaktes en vooral heel veel vrijheid. Dit is in vergelijking met Azië wel heel anders. Daar is het alijd druk en ben je altijd afhankelijk van taxies, bussen en hostels.

Eenmaal in het National Park stuurde de navigatie ons diep de bossen in en op een gegeven moment hadden we totaal geen bereik meer haha. Gelukkig hebben we de camping wel gevonden en was de weg hier naartoe geweldig om te rijden, slingerwegen door een dicht begroeid bos. Eenmaal op de camping gingen we op zoek naar iemand die hier "de baas" over was om te vragen waar we onze camper neer konden zetten. Hier hebben we achteraf hard om gelachen want zo iemand bestaat helemaal niet. Het is gewoon een gebied in het bos waar je op aangegeven plekken vuur mag maken en waar 2 toiletten staan, verder zijn er een aantal plekken waar campers kunnen staan en een aantal plekken voor mensen met een tent. S avonds als echte padvinders vuur gemaakt en daarbij lekker een drankje gedaan.

We zijn ook op deze manier door het National park gegaan, elke dag een stuk rijden en slapen op een free camping midden in de bossen. Ook hebben we voor het eerst Kangaroes in het wild gezien. Het was grappig want ze hupte over een uitgestrekte vlakte en we konden ze dus goed zien, wij helemaal blij en fotos maken. Naast ons stond een Australiës stel die vroeg of we konijnen zagen omdat we zo blij aan het doen waren haha. We hebben ze uitgelegd dat wij het heel gaaf vinden om Kangaroes te zien en dat we konijnen eigenlijk niet echt bijzonder vinden omdat we die ook in Nederland hebben;p.

We hebben gemerkt dat Australië erg gericht is op mensen die gaan camperen. Zo zijn er op veel free campings punten waar je je watertank weer kan vullen, gratis bbqs op elektriciteit en (schone) toiletten. We zijn eigenlijk in deze 3 weken Australië van camping naar camping gereden en hebben daartussen een aantal hoogtepunten meegepakt. Zo zijn we over de Great Ocean Road gereden. De naam zegt het al, een hele lange weg langs de kust met een aantal adembenemende views. Een aantal watervallen bezocht en eigenlijk voornamelijk genoten van de vrijheid om ons heen. Lekker eten wanneer je zelf wil, bbqen, vuur maken en rond rijden over de af en toe uitgestorven wegen. Australia we love you:)

27 Maart vliegen we weer terug naar Azië, en dan staat Indonesië op het programma. We starten op Bali en we zijn weer erg benieuwd naar dit, voor ons, nieuwe land.

Veel liefs L&L xxx

1. Monique:
    27 maart 2015
    KIPPENVEL EN EEN GROTE GLIMLACH OP MIJN GEZICHT!!! :-) Het Australië gevoel is bij jullie ook overgeslagen!!!! Kan niet wachten om met jullie bij de BBQ en een vuurtje alles te zien en horen onder het genot van een Bundy Coke!! Have fun in Balinese en pas op voor hoge golven (Chris)!! Dikke hug van ons!!
  2. Marije van der Velde:
    27 maart 2015
    Wauw!! gaaf zeg! Heerlijk die vrijheid! Heel veel plezier in Indonesië! Doe voorzichtig! Liefs! x
  3. Annet:
    Hé Luus en Leo
    Wát een super belevenis in Australië en je schrijft het ook zó leuk alsof we er zelf bij zijn. Wat fijn dat jullie die trip gedaan hebben.
    Wederom veel plezier in Indonesië, take care en geniet van al het moois om jullie heen.
    In Hazerswoude gebeurt niet écht iets spectaculairs dus have fun aan de andere kant van de wereld!
    Liefs, Annet
  4. Miel&Jacqueline:
    28 maart 2015
    De reis is nog niet ten einde, maar, zo te zien/lezen, nu al onvergetelijk!
  5. Ome Jaap en Tante Gerry:
    28 maart 2015
    Wat een prachtige natuur ik ben wel jaloers op jullie hoor. Kijken of ik Ome Jaap zo gek kan krijgen.
    Groetjes Ome Jaap en Tante Gerry