bijna een week in thailand

4 november 2014 - Ko Samet, Thailand

Hallo lieve familie en vrienden,

Alweer een week in thailand. De eerste twee dagen hebben wij doorgebracht op Kao San Road in Bangkok. Dit is DE uitgaans straat van Bangkok, wat een cultuurshock was dat;) heel veel mensen/ toeristen, tuk tuk's en eten wat wij "boeren" totaal niet kennen. Desondanks wel twee leuke dagen gehad, Savonds in de barstreet een drankje gedaan en overdag de toerist uitgehangen door de tempel van boeddha "Wha Po" te bekijken.

Wel blijkt het dat we echte touristen zijn, de tuk tuk chauffeur heeft ons onderweg naar onze bestemming twee keer afgezet bij een toerist information point waar we volgens hem dingen moesten kopen zodat hij geld kreeg:p. Dit hebben we uiteraard niet gedaan en zijn vervolgens netjes afgezet op de plek van bestemming. Er kon nog net een glimlach vanaf bij de chauffeur en toen was hij weer weg om andere toeristen in de maling te nemen:p.

De planning was om naar het koninklijk paleis te gaan, maar leo had een kort broekje aan dus mochten we er niet in haha! Deze heilige tempel mag niet betreedt worden met blote armen en veelste harige benen;p.

Vanuit bangkok zijn we daarna vertrokken naar Ko Samet. Hier hebben we 4,5 uur over gedaan, maar dan heb je ook wat! Wat een verschil met bangkok! Mooie strandjes, cocktailtje erbij en lokale jongens die een vuurshow geven. Met de scooter hebben we het eiland verkent en hebben we ons ideale strandje gevonden "Ao pakarang beach". Omdat wij allebei cafe bar dancing de dikke mug heel erg miste hebben wij een biertje gedaan in de lokale bar van Koh Samet genaamd Old Amsterdam, dit heeft ons goed gedaan! Het weer is hier verder prima qua temperatuur. Paar dagen zon gehad, maar ook regen en onweer (dit duurt gelukkig altijd maar een uurtje).

Morgen hebben we weer een lange reis voor de boeg naar Khao Yai national park. Jullie horen weer snel van ons!

Dikke kus vanuit Thailand!

La gorn!

1. Marv en tam:
    4 november 2014
    Heeeey luus en leo!! Dat klinkt allemaal erg leuk en interessant:) heel veel plezier, en leuk om van jullie te horen!! Zo kunnen we ook een beetje meegenieten;) have fun and be safe!! Xxx
  2. Daan de Ru:
    4 november 2014
    Klinkt heerlijk! Geniet van het reizen en van elkaar!
  3. Ellen enCok:
    4 november 2014
    Hoi Luus en Leo, wat leuk om wat van jullie te horen.Zo te horen hebben jullie het welnaar je zin.Veel plezier en geniet en vergeet de foto's niet. x x x
  4. Sylvia & Stephan:
    4 november 2014
    Hè Lieverds, goed om te lezen dat jullie het leuk hebben maar in Thailand kan je toch niet de dikke mug missen? Het zal wel meer je vrienden zijn die nu niet bij jullie kunnen zijn. Kusjes van de buurtjes
  5. Monique:
    5 november 2014
    Lieve Leo en Lucinda,
    Super leuk om jullie verslag te lezen en om een indruk van jullie eerste week te krijgen.
    Staat je goed hoor die backpack:-)
    Veel plezier in het NP bij de watervallen!
    Take care and enjoy!!

XX
  6. Jan en Dicky:
    6 november 2014
    Hallo Leo en Lucinda,
    Wij willen jullie een hele fijne reis wensen!
    Veel plezier en geniet ervan!
    Lieve Groetjes,
    Jan en Dicky.
  7. Annet:
    7 november 2014
    Hoi Luus en Leo
    Wat leuk om nu al iets te horen hoe jullie eerste week ging.
    Jullie zien er best stralend uit op de foto!
    Ga samen lekker genieten en doe voorzichtig!
    Het is hier nu best wel herfst,kan je vertellen: Dat ben je echt zò zat!!!!

liefs, Annet
  8. Lenie Helmers:
    8 november 2014
    hoi Leo en Lucinda een hele fijne tijd ,en ik volg jullie ook ontzettend leuk.
    Groetjes Lenie Helmers
  9. Oom jan en tante stein:
    9 november 2014
    Hallo dat klinkt allemaal heel leuk, ga ervan genieten, groetjes van uit een zonnig Curaçao waar wij op het ogenblik verblijven, heel veel plezier
  10. Jacqueline en de meiden:
    10 november 2014
    Leuk om jullie zo te volgen, zijn inmiddels alweer 1 week verder maar wachten op de verhalen, brrr korte broek kunnen wij ons niet meer voorstellen hoor. groetjes
  11. Auke de ruiter:
    11 november 2014
    ik kom er aan, zet mijn pilsner ook maar klaar